Viešoji įstaiga LISPA mokykla įgyvendino projektą „Vaikų rudens stovykla“ pagal 2023–2025 metų veiksmų plano 2.1.1.1 priemonę „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“. Projekto tikslas – suteikti vaikams galimybę prasmingai ir saugiai praleisti rudens atostogas, derinant kūrybines, technologines ir komandines veiklas, kurios stiprina tiek pažinimą, tiek bendravimo įgūdžius.
Projekto tikslai
Pagrindinis stovyklos tikslas – prasmingas vaikų užimtumas atostogų metu. LISPA siekė, kad vaikai turėtų galimybę lavinti kūrybiškumą, kritinį mąstymą, emocinę savivoką, komandinio darbo ir komunikacijos gebėjimus, taip pat skatinti fizinį aktyvumą ir domėjimąsi technologijomis edukaciniais tikslais.
Stovykla sprendė šiuolaikines problemas – mažėjantį vaikų gyvą bendravimą, prasmingo laisvalaikio stoką bei ribotas galimybes dalyvauti kokybiškose neformaliose veiklose. Todėl buvo pasirinktas integruotas ugdymo modelis, jungiantis žaidybinį mokymąsi, technologijas, meną ir bendruomeniškumą.
Įgyvendintos veiklos
Penkių dienų stovyklos metu įgyvendintos net 24 struktūruotos veiklos, orientuotos į:
- vaikų savęs pažinimą ir komandinį bendradarbiavimą,
- kūrybiškumo ir kritinio mąstymo ugdymą,
- emocinės savivokos lavinimą,
- skaitmeninį raštingumą bei
- fizinį aktyvumą.
Vaikai dalyvavo tiek pažintinėse, tiek praktinėse veiklose – kūrė, žaidė, eksperimentavo ir dirbo komandomis.
Kiekviena diena turėjo savo temą ir tikslą:
- „Aš – savo pasaulio kūrėjas“ – vaikai dalyvavo Kahoot žaidime „Spėk profesiją“, kūrė pikselinius piešinius, susipažino su AR projektais ir tyrinėjo savęs pažinimo testus.
- „Drąsa pradėti iš naujo“ – vyko 3D ir VR kūrybinės dirbtuvės, vaikai konstravo ir bandė raketas su suspausto oro platforma, žaidė interaktyvius žaidimus ir išbandė technologinius iššūkius.
- „Sukurk savo pasaulį“ – kūrybiškumas persikėlė į virtualią erdvę: vaikai statė miestus Minecraft platformoje, kūrė skaitmeninius objektus ir mokėsi planuoti.
- „Rask savo draugą“ – socialinės užduotys skatino bendravimą, draugystės simbolių kūrimą ir empatijos lavinimą.
- „Aktyvumo ir komandinio darbo diena“ – judrios rungtys, „oro pilies“ iššūkiai, Kahoot žinių žaidimai, kūrybinės užduotys ir išgyvenimo išbandymai.
Kūrybiniai rezultatai ir technologijos
Stovyklos metu sukurta daugiau nei 10 individualių vaikų projektų, tarp jų:
- 3D AR scenos,
- pikseliniai piešiniai,
- raketų modeliai,
- Minecraft sukurti pasauliai.
Vaikai ne tik kūrė, bet ir patys pristatė savo darbus, mokėsi argumentuoti, vertinti draugų projektus ir dalintis įžvalgomis.
Didelis dėmesys skirtas pažangioms technologijoms: naudoti VR akiniai, interaktyvūs ekranai, planšetės, Minecraft serveris, mechatronikos elementai ir kitos skaitmeninės priemonės, kurios pavertė mokymąsi patirtiniu ir motyvuojančiu.
Pasiekti rezultatai
Projekto įgyvendinimo metu LISPA mokykla pasiekė visus numatytus rodiklius ir sukūrė reikšmingą poveikį:
- Vaikai įgijo naujų socialinių, technologinių ir kūrybinių įgūdžių.
- Sustiprėjo pasitikėjimas savimi ir gebėjimas dirbti komandoje.
- Ugdyta emocinė sveikata, atsakomybė ir noras mokytis.
- Stovykla skatino bendruomeniškumą ir įtrauktį, suburdama dalyvius iš skirtingų aplinkų.
Tėvai išreiškė teigiamus atsiliepimus apie stovyklą – džiaugėsi vaikų motyvacija, aktyvumu ir įspūdžiais, o daugelis vaikų pareiškė norą sugrįžti kitą kartą.
Projektas „Vaikų rudens stovykla“ tapo puikiu pavyzdžiu, kaip neformalusis ugdymas gali būti inovatyvus, įtraukus ir vertingas vaikų raidai.
LISPA mokykla ir toliau sieks kurti erdves, kuriose technologijos, kūryba ir žaidybinis mokymasis virsta prasmingu ugdymo procesu, stiprinančiu vaikų savarankiškumą ir bendruomeniškumą.
Projektui valstybės biudžeto lėšų skyrė Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.
