Antrasios „RoboForge lyga“ varžybos vėl subūrė jaunimą technologijų iššūkiams

Sėkminga diena, kupina įtampos ir atradimų

Lapkričio 28 dieną MRU Sūduvos akademijoje įvyko antrasis mokyklos LISPA organizuojamas „RoboForge lyga“ renginys. Šį kartą dalyviai ir svečiai susirinko į dar vieną kupiną įtampos varžybų dieną. Visi kovų etapai praėjo sklandžiai, o jų dalyviai patyrė daug stiprių emocijų – ypač jaunesnieji, kuriems šios varžybos tapo ne tik techniniu, bet ir psichologiniu iššūkiu. Ir vyriausiems ir mažiausiems čia teko susidoroti su komandinio darbo subtilybėmis, techninėmis problemomis, laiko spaudimu ir gebėjimu nesutrūkti sprendžiant iškilusius nesklandumus.

MRU Sūduvos akademijos erdvėse vyko ne tik robotų kovos, bet ir technologijų dirbtuvės, kūrybiniai iššūkiai ir edukaciniai užsiėmimai. Dalyvius stipriai motyvavo tiek jų pačių smalsumas, tiek aplinkinių palaikymas, o atmosfera nuolat kaito nuo susikaupimo iki džiugių emocijų proveržio.

Andrius Birštonas nuotr.

„Marijampolė X Robot Games“ – tikslumo ir kantrybės išbandymas

Šioje kategorijoje dalyviai sprendė specifines technines užduotis, kurios iš pirmo žvilgsnio atrodo nesudėtingos, tačiau faktiškai pareikalauja ypatingo įgūdžių tikslumo. Reikia itin tiksliai valdyti roboto judėjimą, koordinuoti jo veiksmus, prižiūrėti judančias dalis ir sėkmingai operuoti slankiojančiu „kranu“. Kiekviena menkiausia klaida kainuoja sekundes ir taškus. Nugalėtojai jau gruodžio 6 d. keliaus susirungti nacionaliniame lygyje Vilniuje, Lituanica X varžybose.

Geriausiai pasirodė Marijampolės Jono Totoraičio progimnazijos mokiniai:
1 vieta – „Totoraitis #1“: Emilis Vilčinskas, Tajus Bražinskas
2 vieta – „Totoraitis #2“: Matas Duoblys, Gytis Duoblys
3 vieta – „Įmonė“: Aidas Šverčiauskas, Gytis Žemaitis (Marijampolės Rygiškių Jono gimnazija)

 

„LEGO RoboSumo“ – kovos, kuriose susitinka kūryba ir inžinerija

„LEGO RoboSumo“ kategorijoje į areną stojo vaikai su savo pačių tobulintais robotais. Šios kovos visada sulaukia daug žiūrovų dėmesio, o šį kartą robotai nustebino naujomis formomis, konstrukcijomis ir patobulintomis programomis. Džiaugiamės, kad puikiai pasirodė ir į svečius atvykę mokyklos LISPA Alytaus skyriaus moksleiviai.

1 vieta – „Raudonoji akis“: Tajus Karpavičius, Domas Gudynas (Mokykla LISPA Alytus)
2 vieta – „Robotas“: Emilis Vilčinskas (Marijampolės Jono Totoraičio progimnazija)
3 vieta – „MR#“: Gytis Duoblys, Matas Baltūsis (Jono Totoraičio progimnazija)

 

„DJI RoboMatch“ – greičio ir reakcijos varžybos

„DJI RoboMatch“ išsiskiria savo dinamika ir intensyvumu. Tai kovos, kuriose išlieka tik greičiausi ir strategiškai protingiausi. Šios rungtys pareikalauja greitos reakcijos, gebėjimo valdyti robotą kompiuteriu ir nuolatinio situacijos vertinimo. Šį kartą puikiai pasirodė ir nauji dalyviai iš Marijampolės profesinio rengimo centro (MTEC).

1 vieta – „AS-Semkės“: Andrius Mykolaitis, Armandas Račkauskas (MTEC)
2 vieta – „Sausainiai“: Matas Duoblys, Justas Žilinskas (Marijampolės Jono Totoraičio progimnazija)
3 vieta – „Įmonė“: Aidas Šverčiauskas, Gytis Žemaitis (Marijampolės Rygiškių Jono gimnazija)

 

„Kids Challenge“ – mažųjų statytojų didelės emocijos

Mažiausiųjų kategorijoje tvyrojo daugiausia emocijų. Marijampolės vaikų lopšelio-darželio skyrių vaikai rungėsi statydami aukščiausius ir tvirčiausius bokštus iš magnetinių Minecraft kubelių, o vėjo gūsiai ir „žemės drebėjimas“ padėjo patikrinti statinių patvarumą.

Šįkart geriausiai pasirodė:
„Ąžuoliukas“ – aukščiausias bokštas (67 cm);
„Šypsenėlė“ – tvirčiausias statinys;
„Rūta“ – įdomiausios formos statinys.

Jauniausioji karta taip pat smalsiai stebėjo vyresniųjų pasirodymus varžybose, tikimės, kad neužilgo jie užims vietas kovose su savo robotais.

 

„RoboMakers Lab“ – kūrybinė kelionė į elektros pasaulį

Inžinerija, robotika prasideda nuo suvokimo ir mokslo, todėl į renginį įtraukiame ir edukacijas. Šįkart ketvirtokai turėjo du užsiėmimus kartu su STEAM Marijampolė edukatoriais. „Energijos detektyvai“ padėjo suprasti elektros kilmę ir jos kelionę iki lemputės, o veikloje „Susidraugaukime su elektra: įdarbink elektronus!“ vaikai jungė elektros grandines, lemputes, varikliukus ir kurė paprastus robotinius mechanizmus.

 

LISPA mokykla – technologinio ugdymo lyderė Marijampolėje

Renginį vedė LISPA mokyklos vadovas ir projekto iniciatorius Vaidas Baranauskas, pabrėžęs, kad šios varžybos yra ne tik pramoga, bet ir prasmingas būdas kurti technologinę kultūrą mieste. Jis akcentuoja siekį ugdyti jaunuolių smalsumą, padėti jiems atrasti inžinerijos pasaulį ir atnešti į Marijampolę renginius, kurie skatina tobulėti technologijose.

Renginys įrodė, kad „RoboForge lyga“ auga, pritraukia naujų dalyvių ir formuoja bendruomenę, entuziastingai žengiančią technologijų keliu.

Kitas „RoboForge lyga“ etapas vyks sausio 16 d. MRU Sūduvos akademijoje. Jau galite registruotis. https://www.mokyklalispa.lt/apie-mus/projektai/roboforge-lyga/lygos/

Andrius Birštonas nuotr.

Nuoširdžiai dėkojame rėmėjams ir partneriams, nes tik su jais galime atnešti į mūsų miestą tokio lygio renginius.

Generalinis rėmėjas – UAB „CIE LT Forge“.

Pagrindiniai rėmėjai – UAB „Stevila“, UAB „Espro servisas“, „KUKA Nordic“ AB, UAB „Techvitas robotika“.

Renginio rėmėjai – Marijampolės savivaldybė, UAB „Mantinga“.

Informaciniai rėmėjai – „Suvalkietis“, Marijampolės TV, „Sūduvos gidas“.

Edukaciniai partneriai – MRU Sūduvos akademija, Marijampolės regioninis STEAM atviros prieigos centras, Marijampolės profesinio rengimo centras (MTEC), Marijampolės vaikų lopšelis-darželis, Jono Totoraičio progimnazija.

Į viršų